Followers

Friday, October 29, 2010

mesej yg suh aku berfikir

first paper da lepas.... housemate da gerak g bangi.. nak g berurut.. tinggal la sy kat umah ni.. dgn 2 lg housemate yg lain..

----> sy mesti kene duk umah ni... bosan gileee eee
kalau la sy ade kete,.... mesti bestkan...

------> b, tolong bagi kete pd sy cepat skt ye heheehehe

aih otak ligat pk.. nk buat ape la... nk study malas lg (haih ape ni)
eheheh erm.. online je la jap... ape lagi.. bukak muka buku la... bosan... smbil2 layan full house..

bukak page miss nadiah... miss nk pegi jalan2 malam tu.. hehehe pe lagi .. thegeh2 la sy nk ikot jgk miss g bejimba.....
terus call.. miss ckp nak amek!!! yeay ape lagi.. heppy la sy.... bosan gile weh duk sini... salu kene tinggall... tragis tol la sy..

huhu tbe2 class mate call.. tnye sal hru.. opsss tepat mase.. ajak la die kuar..
yeay!!!
destinasi----->>>> klang prade tujuan------>>>>> karaoke!!!

ahahhaahahahahahahah gelak sakan.. tp xpe la,. demi kebusanan tahap tak terbendung sy ikot jgk.. bile ckp pd si faizal.. terus die gelak... awk nk karok nasyid ke kat situ.. (ceit die pandang aku sebelang idong rupenye) ahhaha suare da la cam sipot kan?? ade ati nk nyanyi.. ish lantak la kan.. lalalalaalall

eh kejap.. sebenarnye.. bukan ni yg sy nk tulis...
sebelum kuar tu,, sy dpt mesej dr abang sy...
die baru dpt keje kat sarawak.. baru je pegi..
tibe2 je die mesej kan.. cam pelik je...
ini mesej die:

"malaysia negara islam!!!!!
itulah kata mereka..
tapi disini hanya gereja yang kelihatan..
hatta, kongsi balak tempat orang penan,,
long nanyan.. tempat orang ulu pun ade gereja..
suara azan???
baru sekali ku dengar setelah lebih 2jam berkereta
mana syiar silam jika MEREKA isytiharkan ini negara islam???
PEMBOHONGAN apkah ini"""

haih..tibe2 anta mesej cam ni.. memang la sy pk.. erm...
then.. letak hfon kat tepi.. terus siap2 nk kuar...
dalam kete... tibe2 teringat balik mesej tadi...
terus sy bukak balik mesej tu..

diam...

owh...
ade mesej tersirat yang perlu aku faham dari ayat tu...

diam lagi...
erm..
gereja di mana2??
itukah yang abang sy maksudkan??

mesej itu buat sy resah dan bersyukur

resah= bimbang kalau2 pengaruh kristian lebih kuat dan lebih menarik org untuk menganut ajaran mereka

bersyukur= di lahirkan di semenanjung... terengganu..kampung.. dalam keluarga yg terdidik agamanya... dan PALING BERSYUKUR DILAHIRKAN SEBAGAI ISLAM... =)

alhamdulillah YAALLAH...

mana kerajaan.. tolong la .. bangunkan masjid di sana... sebarkan syiar islam sebelum terlambat.... pengaruh kristian sgt hebat.. kerana meraka sgt dekat dan rapat dengan golongan yg ssh...
dan kt islam.. agama yg sememanya sempurna.. terpuji tp... ssh nk mendekati org2 untuk menarik mereka supaya memeluk islam..

kesan politik banyak yang -ve daripada +ve kan??

sy terasa bimbang akan generasi akan datang.. generasi anak dan cucu sy..
apakah iman masih boleh dicurahkan kepada mereka supaya ianya menjadi tunjang yang kuat..

YAALLAH.. jglah zuriat dan keturunanku...supaya terjaga iman dan akidah..


buat abang sy:
sebarkanlah syariat islam sekadar yang termampu..
moga kamu dpeliharan ALLAH... sepanjang hidup..

Sunday, October 24, 2010

awak,... sy rase tersentuh sgt...




mood: tak tenteram

ptg tadi... sy pegi jumpe fana...
mood: hepy sampai la kepetang.. mood maintain je tp skrg.. 12.20 a.m

mood: sgt tak tenteram

opsss... sory im crying
cant stop it..
how i can accept it... at last for the first time i know it!!!! for him.
i very sorry to let u worry bout me.. im blame my self for it.. sory

owh..
hati.. sy sungguh tak tenang sekarang..
ALLAH... mohon dipermudahkan urusan...
sy sudah hilang punca..
tolong tunjukkan sy jalan..

akhirnya.,. mlm ni sy dapat tau jgk..
apa yg menyebabkan
hubungan kami sering berkocak.. tergoyah.. berderai..dan kadang2 terlerai..
penyataan ini sungguh bt aku rase tersentuh.. ini soal hati kan.. sy tak mampu nak buat lebih dari sekadar berdoa berbicara mengenai hubungan kami..

tibe2 sy rase macam termangu mengenai status kami.. then i let big question mark there...
owh.. baru sy tau..kamu belum bersedia menempuh alam itu...
maaf..sy seakan terleka hingga buat kamu runsing sendiri memikirkannya...

tp sebenarnya.. sy sendiri terkadang gusar.. resah..gerun tiap kali memikirkan status ini..
cuma bezanya..
akal pra matang sy mentafsir maklumat ini sebagai suatu jawapan yg positif (+ve)
sy mahu tafsirkan ia sebagai jawapan yg +ve supaya sy tidak gusar..


=)

tp.. sy tak sedar.. awak mengalamai masalah tentang itu..
maaf ya.. sungguh sy terleka..
sy janji.. "tekanan" ini tidak akan sy berikan kepada awk lagi

sy janji sy akan "memikul" semua "beban" ini sendiri dengan berlapang dada..
maaf ya..
sy terleka..
terleka memberi sedikit kegembiraan kepada kamu hingga tidak sedar ianya berubah menjadi kegusaran kepada kamu..
maaf.. sy janji.. sy tak akan ulanginya lagi...



maaf

skarang sy terpaksa luahkan.. sy sudah terlalu penat

penat yang teramat..
tolong jangan biar sy tersungkur dalam kepenatan


Friday, October 22, 2010

hey.. kamu.. sy rindu tau...

hey... kamu,... sy bosan sangat...
tambah lagi demam..selesema... rindu...
erm... yeap.. rindu sangat.. sy xpenah rase rindu macam ni....sebelum ni..
sy rindu mak sy...
rindu ayah sy...
rindu my sweet.. nur iman najwa syg...(iman syg mamma!! heeheh)
rindu sgt...
rindu pada abi iman jgk (ngeeee)

erm..jadi... perasaan rindu ni bt sy jadi sedih..malas nk becakap.. erm... sy diam je... tutup buku n bukak laptop..
tp tutup laptop balik n tutup lampu heheheh
tido...
1..2..3.. aik sy bukak mate balik...
rindu lagi... tgk jam baru pukul 10.30 mlm
ni bukan waktu biase tuk tido..
jadi... sy bukak lampu balik
aaaaaa..... mau buat ape ye...
duk diam je,... tutup mate..
tibe2 tersedar... haih da pukul 5.30 pagi.. waaa sy tertido tanpa sengaja ngeh3

bangun... jenguk dapur..
sure la sume da tido kan..
erm..
tido balik la..

tapi tak ngantok... bosan..rindu kamu lagi..
haih..

tibe2 kawan sy call..
ajak pegi dating!!!

waaaaaaahhh sy rase sangat gumbira..teruja bahagia
yeay!!! keluar dari kota keriangan

babai kebosanan tahap maximum
for permanent only yeah dear..
eheheheheh
sy suke sangat..
kawan sy name die fana
die suh sy jumpa die...

waahhh
sy rase xcited cam first time nak date nga pakwe...
heheheeh

tata..
sy mau pegi dating..

nanti sy sambung lagi ye..

=)

Tuesday, October 5, 2010

titik

merintih lagi hati ini, untuk sekiannya...
kami di uji lagi dengan ujian yang hebat...
ujian yang maha hebat dari ALLAH..

untuk kami,,
aku panjatkan doa buat kita sekeluarga
moga di lapangkan dada.. menerima kecelakaan ini sebagai ujian tanda kasih dari sang pencipta..

biar senyum ini masih berbekas di bibir.. tp hati ini sebenarnya..resah menangisi..
TUHAN.. tak terdaya aku menolong meringankan penderitaan keluargaku..
Ampunkan aku,..,,

untuk ibu yang di kasihi..
jangan di tangisi.. ujian yang diberi...
sedang nabi musa pernah gagal memanggil anaknya menaiki bahtera bersama..
ini kan kita.. hamba sahaya..
berlapanglah dada pada ALLAH,.. TUHAN yang Maha mendengar dan memahami
aku mohon pada ALLAH.. agar diberikan padamu kekuatan dan semangat yang luar biasa..
agar kau mampu mengahadapi ujian yang sungguh getir ini...
ini bukanlah saat kita untuk menangisi musibah.. ini adalah saat kita perlu bangkit.. untuk membina kekuatan..
MAHA suci ALLAH.. musibah ini untuk kami kah?? atau musibah ini adalah sebenarnya ujian untuk kami...

TUHAN.. seandainya ini adalah musibah dari-Mu kepada kami.. aku mohon keampunan dari-Mu YA ALLAH.... jauhkanlah kami dari mala petaka-MU..
tapi andai ini adalah ujian untuk kami meningkatkan keimanan pada-Mu.. lindungilah hati kami dari mengeluh dan menangisi keadaan ini YA-ALLAH... dan mudahkanlah segala urusan kami..