Followers

Thursday, March 31, 2011

first time tau..

assalamualaikum..

anda sume sihat??

sy sihat..  kalau anda sihat... mari kt ucapkan alhamdulillah... krn ALLAH Masih memberi kesihatan
ari ni sy tak nak ckp panjang sbb.. sy nak ckp pendek je :P heeeeeeeee
 smlm sy derma darah tau..ini adalah kali pertama sy buat keje nih...
sudah tentu sy rasa sgt teruja dan sedikit ketakutan @_@
jarum tu.. alahai cuak... beso...
.. tp sumenye ok.. sy tak sangka.. darah sy penuhkan beg tu dengan cepat dan pantas.. "waaah cemerlang"..
lain kali sy nak derma lagi.. kalau sihat...

pss: kepada org yang bakal menerima darah sy.. sy doakan anda sihat dan sejahtera... doakan sy jgk.. 

Monday, March 21, 2011

it is a date..




hey anda...
assalamualaikum...

sy sihat.. adakah anda pon sihat.. kalau sihat.. alhamdulillah..

minggu lepas sy ada ceritakan sy berasa begitu stress...lagi stress bila waktu hujung minggu sy dan seorg lagi rumate selalu kena tinggal.. ok
e sy memang penunggu rumah naluri sukma..
mungkin bagi org lain.. tak ade masalah kalau tak keluar kemana-mana waktu hujung minggu...
tp tidak bg sy..
sbb apa sy cakap tidak.. sbb sy stress duk sorg2 tak tau nak buat apa...
kalau duk kat umah kg... @ umah sendiri.. duk sorg pon xpe kan.. pelik..
hurm.. sbb rase bosan dan sangat BOSAN.. sy online online dan siapkan sume keje sy eh xde la sume... separuh keje je ehheeheh.. tgk2 eh eh
.. da pukul 4 pagi... haih.. apsal tak ngantok lg.. sy pon tgk cite kat youtube.. tgk...tgk.tgk... sampai kul.. 6.. alamak... kul 6 pon xngantok lg.. sy pon buat la itu dan ini... then 6.30 tido... kul 8 bangun balik... bersiap untuk keluar

keluar pegi mane?????

tah la... sy tak de hala tuju... tp sy decide nak kuar... heheheh
cam biase... tunggu bas.... bagai nak pitam... ambil masa separuh abad.. dan mengugah sekelumit mood sy yang gumbira di pagi hari.. tp tak pe..
. sy buat tak endah je pasal bas tu.. tunggu dan terus menunggu..
then.. bas sampai...kul 12 baru sy sampai s.alam...

aaa tgk.. jauh kan puncak alam ke s.alam... hampir 2jam lebih.. :P (padahal..nek kete baru 30minit huisssshh)

smpai s.alam..sy terus terjah zurlinda...


ini adalah incek zurlinda :P (heehh sy curi gamba anda ^_^)

sy curi budak ni dan moto budak ni.... huhu mari menuju ke bukit raja...
sy nak sgt tgk cite HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA

2minggu sy "mengidam" nak tgk cite nih.. hehehehe.. a
syik penoh je... at last dapat jgk.. rezki kami kan...

sy suke yingying..inang puteri raja cina.. cute.. ^_^ lagi2 part yg die pura2 mati.. ahhaah sweet je mengelat kan..

hah ini adalah merong.. badang sungooh kan


mungkin bagi org lain cite ni bosan dan terlalu lama aksi perang dan memerang... hihihi tp sy suka... sy ulang sy sangat suka...

=)

sy suka bahasa yang digunakan... sy suka bahasa dan sejarah... hehe pelikkan...
di sebabkan dulu.. saya pernah baca buku-buku berkaitan kesusasteraan melayu.., maka sy sgt teruja bilamana sy tahu cerita ini bakal ditayangkan... =)

pada anda yang tak tau dan tak tgk cerita ini... ini adalah hikayat melayu yang bertempat di langkasuka (kedah tua) ceeeehhhhh

bila tgk cerita ini... sy rase rindu zaman skolah..zaman kesusasteraan melayu... zaman sajak..zaman debat dan pidato... sungguh sy rindu...
sy rindu pada ungkapan "mari kita berganding bahu mengangkat martabat ummah"

kepada anda si pencinta bahasa seperti sy.. moh tgk cerita ni... best hehehe suke suke je promot kan...

usai tgk cerita ni.. sy kembali merempit ke shah alam.. dan bergegas ke puncak alam.. kota keSTRESSan.. uhuk.. hati sy tidak rela untuk melangkah..tp sy gagahkan juga demi tuntutan ilmu.. (cewwwaaahh ayat.. bukan main lagi.. ) pssss skrip ini ditulis dibawah pengaruh hikayat merong mahawangsa

oke... stress sy hilang serta merta.. setelah berjumpa dengan si zurlinda,... dan berdating bersama merong sibadan..perkasa.. bahahahah

kepada si zurlinda... terima kaseh kerana sudi berdating dengan sy... :p

sekian sy melaporkan... tata..

Tuesday, March 15, 2011

sy pilih untuk diam

assalamualaikum...

jarang betul nak post entry baru sekarang ni...keadaan terlalu tidak mengizinkan...
S.U.N.T.U.K.

terlalu banyak perkara yang berlaku dalam tempoh terdekat ni..

10.3.2011 ----> event group kami...

selebihnya.. sudah tentulah rutin wajib,.. menyudahkan assingment, group project.. study untuk kuiz.. hurm.. banyak lagi la.. selagi bergelar pelajar kan.. HARUSlah... terima.. tugas-tugas tersebut.
tp seperti yg sy maklumkan... 10.3.2011 adalah event kami... dan sudah tentu banyak sgt kerja2 yang perlu di bereskan..., sebelum hari berkenaan... walaupon sy hanya menguruskan bahagian "food and baverage"... yang ramai anggap kerjanya mudah dan selalu dipandang E.N.T.E.N.G
sungguh... penangan "food and baverage" terkesan sampai hari ini...

mari sy senaraikan kejadian demi kejadian sebelum, semasa, dan selepas event tersebut,

--> SEBELUM
sebelum event... bahagian food and beverage tak de la sibuk macam bahagian lain kan... tapi.. sehari sebelum event, kami la paling sibuk sbb terpaksa masak untuk student seramai 180 org... gara-gara bajet dari pihak uitm tak cukup. markas kami semestinya bertempat di rumah sy... haaaa rumah sy bertukar menjadi seperti kapal pecah...

apa yang lagi mendukacitakan... sy demam sehari sebelum event... alahai.. pakej.. demam, sakit kepala... selesema.....

--> SEMASA

sy gagahkan jugak... walaupon waktu tu, kudrat sy hanya di hujung tanduk je lagi... kalo ade sy ada pilihan,.. sy akan lepaskan tugas sy.. pada org lain... tp.. sy tak de pilihan...

HAIH MAKCIK CATERING BUAT PERANGAI.
anda-anda sume tahu tak.. makcik catering yang kami tempah tu buat perangai hanta makan lambat dan sebagainya... kerana itu jgk.. kami terpaksa tempah kafe anggerik kat uitm.. untuk makanan VIP.. (beban ini sy tanggung sampai hari ini) maaf ye kawan... sy da terguna duit lebih.. ini adalah kilaf sy.

peristiwa demi peristiwa yang berlaku pada hari event.. memberi kesan pd sy khasnya...
hingga hari ini.. perkara ini.. sy tak dapat singkirkan dari hati sy... jadi sy pilih jalan untuk
DIAM.DIAM.DIAM dan DIAM...
biar diam ini yang pulihkan hati sy..

anda yang berkenaan...
tiap kata dan perbuatan anda,.. masih berlegar diminda sy... sy fikirkan berteraskan hati dan akal waras sy... sy cari mana relevant kata-kata anda.. tp sy gagal menafikan kegagalan anda mengawal emosi... dan sebenarnya.. anda juga barangkali gagal "mengawal kewarasan" yang anda perkatakan itu.. =)

tp anda jangan risau..
sy pilih untuk tidak menyangkal kata-kata anda..
sy pilih untuk diam dan terus diam...
kerana sy tahu.. tiada kudrat di tangan sy untuk mengubah ego yang sedang bersarang di hati anda...
biarlah anda dan diri anda...

apa yg sy mahu katakan disini..
sy sedang terluka..
izinkan sy rawat kelukaan ini..
dengan mendiamkan diri..
sy sangat terluka.. dan terluka..

Sunday, March 6, 2011

hati sy gundah.

assalamualaikum..

hari ni 6 mac..

mak sy datang jenguk sy kat puncak alam.. actually.. singgah sbb nak pegi kenduri kawen kwn abg..
tp sy tetap hepy sbb dapat jumpe mak sy.. hampir 2bln xjmp.. rindu sgt
tp hepy sy skejap je.... lepas mak sy balik.. sy jadi sayu..

masa yang suntuk..ruang yang terhad.. sy tak sempat nak ceritakan segalah gundah yang sy simpan ni,..

sy sedang menanggung masalah yang sy kira sangat besar...
ye sy mmg susah hati dan sangat susah hati...
hari2 sy berasa resah dan tidak tenteram..

ye...
sy memang bergelak ketawa bersama rakan... mulut sy kepoh seperti biasa..
itu taktik sy untuk sembunyikan perasaan gundah ni..
jauh dalam hati sy.. sy rasa sakit sgt

~~~sesuatu telah belaku dalam akaun sy...itu adalah akaun yg sy guna untuk simpan semua duit keperluan rumah sewa~~

tanggungjawab ini sy galas dengan hati yang tanpa rela.. sedari tahun lepas lagi.. tp sy cuba jalankan amanah.... sebaik mungkin... cuma tahun ini.. sy elakkan untuk memegang amanah ini... jadi sy serahkan sedikit beban ini kepada rakan serumah... tp akaun itu masih menggunakan akaun sy...

~~~duit dalam tu..tibe2 ada masalah.. semacam kurang.. kurang BANYAK...~~~ berbuluh kali sy call maybank tp tak dapat.. atlast dapat... tp service kurang menyenangkan sy.. she said that is something wrong with my transaction...
since last time i received many call from "a number" she said it is from maybank.. ask me about hotel package and many more... she also state my account number.. really afraid. it is about security... and trust... when i get to maybank, their staff said... maybank never offered any customer about hotel or tourism package... ~~~whatttt????~~~~ then i ask again.. it is my account still secure.. he said yes.. hurm... but..something wrong happened to me..

kepala sy mula berfikir.. fikir..fikir dan fikir.. apa yg sy patut buat..
ye sy sedang susah hati
ye sy sedang resah..

di saat sy berhadapan dengan masalah duit yang tak pernah kesudahan... lagi lagi dan lagi masalah lain bertimpa

im very tired.

sy tak saba mau jadi senang... mau kerja.. sy tak nak ade masalah duit lg... sy mau idup bersedahana.. tp senang hati...
mak.. sory ye.. walaupun sy da besar... sy tak dapat sumbang ape2 lagi... :'(
i promise... one day.. i will do everything for u..

~~`sungguh senda gurau dan tangis ini... gagal untuk meredakan gusar yang bersarang di hati ini~~~